vrijdag 30 december 2011

How to: Visgraatvlecht

De ingevlochten visgraatvlecht

Ik ben dol op up-do's met vlechten erin verwerkt. Vandaag een artikeltje over een makkelijkere haarstijl: de visgraat vlecht. Ik ga jullie uitleggen hoe je de vlecht kan maken, en hem zelf een persoonlijke twist kan geven. Hierbij een stappenplan voor de 'perfecte' visgraatvlecht.

Visgraat Vlecht Stappenplan.

1: Borstel het haar goed uit. ( Voor extra glans kan je een speciale borstel gebruiken, laat je eens informeren bij de drogisterij, of neem een kijkje bij de kijkshop. Vaak hebben zij mooie haaraccesoires voor een kleiner prijsje)
2: Optioneel: Gebruik een serum, het haar ziet er gezond en glanzend uit.
3: Verdeel het haar in 2 delen, ookwel 'strengen' genoemd. Daar worden twee plukken haar mee bedoelt, het ene deel aan de linkerkant en het andere aan de rechterkant.
4: Pak een dunner streng van de rechterkant, en plaats die naar de linkerkant.
5: Pak een dunner streng van de linkerkant, en plaats die naar de rechterkant.
6: Herhaal dit totdat je de haarpuntenbereikt, je kan een haar elatiek gebruiken om het vast te zetten.


Wil je de vlecht een persoonlijke twist geven, dan kan je een haarband of een ander accesoire gebruiken. In mijn haar vind je vaak 'bloemen' Deze vind je bij de H&M voor minder dan 2 euro. Vind je het lastig om te bepalen bij welke gelegenheid, welk kapsel hoort? Binnenkort wil ik een uitgebreid kapsel-notitie gaan maken, hierin vind je gelegenheden met bijhorende kapsels. Dit kapsel is bijvoorbeeld prima voor een normale schooldag en als je er accesoires aan toevoegt ook leuk voor oudjaarsavond.

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Ik draag zelf ook soms een vlecht, maar hem invlechten lukt me niet haha.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat is zo mooi! Handig uitgelegd ook.

    BeantwoordenVerwijderen